De zoekvraag opvangen met zoekmachine adverteren (SEA)

Het komt je vast bekend voor: je bent ergens naar op zoek en typt een zoekopdracht in Google. Bovenaan de resultaten kom je eerst een aantal betaalde advertenties tegen, gevolgd door de organische resultaten. Deze zijn amper van elkaar te onderscheiden. De kans is daarom groot dat jij snel op de eerste optie klikt. Hoe je als organisatie op deze plek terecht komt? Zoekmachine adverteren. Benieuwd hoe jij zoekmachine adverteren kan toepassen op jouw organisatie?

Waarom zoekmachine adverteren?

Zoekmachines worden voornamelijk gebruikt voor het vinden van informatie en het vergelijken van aanbieders. Daarom is het belangrijk om zo goed mogelijk gevonden te worden. Want, hoe meer mensen je website zien, hoe groter de kans is dat zij je product of dienst afnemen. Maar waarom is zoekmachine adverteren relevant als je ook organisch gevonden kunt worden?

Met zoekmachine adverteren kun je heel gericht inspelen op zoekvragen in de zoekmachines waar je relevante doelgroep op zoekt.  Zo kun je bij zoekmachine adverteren gebruik maken van de kennis en data van Google. Wanneer je campagne opzet rondom een relevant zoekwoord, is het mogelijk om advertenties te koppelen aan de termen waarnaar mensen zoeken. Stel, je hebt een advertentie gemaakt met het zoekwoord ‘toetsenbord’, dan is het ook mogelijk dat je advertentie vertoond wordt bij ‘laptop accessoires’ of ‘wit toetsenbord’. Dit zijn combinaties waarbij je met SEO veel tijd moet investeren om vertoond te worden.

Zoekmachine adverteren
01
01

Zoekmachine adverteren (SEA) bij LeadLogic in drie stappen:

01

Doelen bepalen

Search? Display? Shopping? Of toch YouTube? Veel organisaties starten met zoekmachine adverteren zonder vooraf doelen te formuleren, hierdoor worden niet de beoogde resultaten behaald. Dit is zonde, omdat er advertentiebudget ingezet wordt. Daarom gaan we aan de slag met campagnedoelen, een doelgroeponderzoek en stellen we KPI’s op om de resultaten te kunnen meten.

02

Zoekwoordenonderzoek

Wanneer de doelen bepaald zijn starten we met een zoekwoordenonderzoek. Door te achterhalen waar je doelgroep op zoekt weten we precies waar de vraag ligt en welke kansen benut kunnen worden. We onderzoeken de kansen en bekijken welke zoekwoorden het beste bij jouw dienstverlening past.

03

Implementatie

Door gebruik te maken van targeting kunnen advertenties zo ingesteld worden dat deze op het juiste moment en aan de juiste personen getoond worden. Zo kunnen we bepalen op welk zoekwoord je zichtbaar bent en kun je irrelevante zoekwoorden uitsluiten. Wanneer een campagne eenmaal loopt leggen we de focus op optimalisatie om het meeste rendament te behalen uit jouw campagnes.

Veelgestelde vragen over zoekmachine adverteren

Is zoekmachine adverteren hetzelfde als SEA?

Waarom naast organisch ook nog adverteren in zoekmachines?

De zoekmachine advertenties staan aan. En nu?

Waarom samenwerken met LeadLogic?

Wat doen we anders dan andere marketingbureaus? We werken als aanvulling op jouw organisatie. Dat betekent regelmatig bij jou op locatie samenwerken met de huidige marketingafdeling of andere afdelingen. Daarbij heb je altijd één vast aanspreekpunt en werken we een vast aantal uur per week voor jouw organisatie. Transparant, effectief en met de kennis van ons hele marketingteam. Samenwerken om structureel groei op bedrijfsniveau te veroorzaken.

  • Eén vaste consultant (op locatie) als verlengstuk van de organisatie
  • Structureel groei op bedrijfsniveau veroorzaken
  • Achtervang van ruim dertig ervaren marketeers
Basiskennis SEO
01
01

Vrijblijvend sparren over zoekmachine adverteren?

Lammert deelt graag zijn visie met jou over de marketingaanpak voor jouw organisatie. Zoekmachine adverteren is namelijk slechts een onderdeel van alle mogelijkheden, dus we denken graag vanuit een helicopterview met je mee. Bakkie doen?

Lammert Heek

Lammert Heek

Eigenaar & digital marketing specialist
Wij krijgen een 4.8 op
uit
45 beoordelingen.