Verbeter de gebruikerservaring op jouw website met conversie optimalisatie

Je website wordt goed gevonden. Je online advertenties zijn een succes. Kortom, er komen genoeg bezoekers op je website. En toch haal je onvoldoende rendement uit deze bezoekers, doordat ze te weinig converteren. Een goed moment om je bezig te houden met conversie optimalisatie. Benieuwd hoe wij het zouden aanpakken om structurele groei te realiseren door conversie optimalisatie?

Waarom conversie optimalisatie?

Het is erg belangrijk dat je website goed staat, want dit is immers de plek waar je vanuit alle kanalen naartoe verwijst. Zonde als je een dure campagne draait en de bezoeker vervolgens landt op een onduidelijke en ingewikkelde website. Conversie optimalisatie bestaat veel uit testen. Wat werkt goed? En wat werkt misschien nóg beter? Hierbij formuleren we een hypothese; een stelling waarin we aangeven wat we verwachten te vinden in de test. 

Aanpassingen doen wij dus nooit op ons onderbuikgevoel. Bij LeadLogic maken we keuzes aan de hand van verzamelde data. Na verschillende testfases kunnen we bijvoorbeeld concluderen dat de tekst of kleur van de call-to-action anders moet. Of dat een andere indeling van jouw landingspagina’s zal zorgen voor veel meer conversies. Of dat de onderwerpregel van een e-mail anders moet om een hogere open-ratio te krijgen. Kortom, je kunt het zo gek niet bedenken of het valt wel te testen.

conversie optimalisatie
01
01

Conversie optimalisatie bij LeadLogic in drie stappen:

01

Implementeren van monitoringtools

Er zijn diverse tools om jouw website te analyseren. Op deze manier krijgen we vanuit daar relevante input over het gedrag van de bezoekers op jouw website. Lopen ze allemaal tegen hetzelfde probleem aan? Of zien we dat meerderen op hetzelfde punt afhaken? Een punt om te verbeteren dus!

02

Analyse van jouw website

De tools verzamelen data, dus het is nu tijd om te starten met een algemene analyse van jouw website. Hier kijken we naar de werking, gebruiksvriendelijkheid en verwachtingsmanagement. Alles wat opvalt, bundelen we in een document.

03

Optimalisaties toepassen en monitoren

We (of jouw websitebeheerder) passen diverse optimalisaties toe die uit onze analyse naar voren kwamen. Daarna is het zaak om deze verbeteringen te analyseren en in de gaten te houden hoe de bezoekers hierop reageren. Dit is een voortdurend proces, dus daarmee bewaken we continu de kwaliteit en effectiviteit van jouw website.

Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie

Wat is conversie optimalisatie?

Welke tools zetten jullie in voor conversie optimalisatie?

Welke dingen veranderen op mijn website door conversie optimalisatie?

Waarom samenwerken met LeadLogic?

Wat doen we anders dan andere marketingbureaus? We werken als aanvulling op jouw organisatie. Dat betekent bij jou op locatie samenwerken met de huidige marketingafdeling of andere afdelingen. Daarbij heb je altijd één vast aanspreekpunt en werken we een vast aantal uur per week voor jouw organisatie. Transparant, effectief en met de kennis van ons hele marketingteam. Samenwerken om structureel groei op bedrijfsniveau te veroorzaken.

  • Eén vaste consultant (op locatie) als verlengstuk van de organisatie
  • Structureel groei op bedrijfsniveau veroorzaken
  • Achtervang van ruim dertig ervaren marketeers
Basiskennis SEO
01
01

Vrijblijvend sparren over conversie optimalisatie?

Lammert deelt graag zijn visie met jou over de marketingaanpak voor jouw organisatie. Conversie optimalisatie is namelijk slechts een onderdeel van alle mogelijkheden, dus we denken graag vanuit een helicopterview met je mee. Bakkie doen?

Lammert Heek

Lammert Heek

Eigenaar & digital marketing specialist
Wij krijgen een 4.8 op
uit
45 beoordelingen.