Nieuwe klanten voor Ploeger Logistics door originele en persoonlijke campagne

Online adverteren
Online marketingstrategie
Contentmarketing
thumbnail Nieuwe klanten voor <strong> Ploeger Logistics </strong> door originele en persoonlijke campagne
Lysanne Westra headshot
Lysanne Westra
Medior digital marketing consultant
4 min

Nieuwe klanten voor logistiek dienstverleners komen niet zomaar aanwaaien. Om over te stappen op een nieuwe vervoerder, moeten er veel afwegingen gemaakt worden. Zo’n traject duurt dan ook vaak meerdere maanden. Aan onze consultant Saskia de taak om een opvallende en persoonlijke campagne op te zetten met als doel: aan tafel komen bij potentiële klanten. De videokaart werd onder andere ingezet en was érg succesvol voor Ploeger Logistics. We vertellen je er meer over!

Ploeger Logistics is een logistiek dienstverlener uit Harderwijk met daarnaast ook nog drie standplaatsen in Breda, Waalwijk en Bunschoten. Ze zijn experts op het gebied van logistiek, groupage vervoer, dedicated vervoer en maatwerkoplossingen.

Uitdaging

Hoe komt Ploeger bij relevante potentiële klanten aan tafel op een persoonlijke en professionele manier? Overstappen is namelijk niet iets wat je als organisatie regelmatig doet. Dus hoe zorgen we ervoor dat we hen overtuigen om klant te worden van Ploeger Logistics als logistiek dienstverlener? Daarnaast is het belangrijk om het onderscheidende vermogen van Ploeger ook terug te laten komen in de benadering richting de klant. Wij gingen voor hen aan de slag!

Aanpak

We noemden net al kort de videokaart. Dit is een vorm van account based marketing, oftewel: gerichte marketing op vooraf geselecteerde personen uit organisaties met een persoonlijke benadering.

Maar voordat je iemand persoonlijk benadert, is het belangrijk dat deze persoon weleens van je heeft gehoord. Daarom zetten we eerst een LinkedIncampagne in waarbij we Ploeger Logistics introduceerden onder de organisaties die we daarna persoonlijk wilden benaderen. Daarnaast draaiden we ook Google Ads campagnes op de postcodegebieden van deze organisaties. Puur om hen in aanraking te laten komen met Ploeger Logistics en totaal nog niet gericht op een conversie.

Hierna was het tijd voor de videokaarten! Dit is letterlijk een kaart met een video. Commercieel Manager Diede sprak een persoonlijke boodschap in waarin hij de voornaam en bedrijfsnaam benoemde en vertelde in de video over de dienstverlening van Ploeger. Deze persoonlijke gegevens achterhaalden we onder andere via een KvK-uitreksel en via LinkedIn. Op de videokaart stond een QR-code naar een landingspagina met meer informatie over Ploeger Logistics en daar kon de ontvanger eventueel een contactformulier invullen. In totaal verstuurden we 28 videokaarten.

Na het versturen werd iedereen persoonlijk nagebeld, wat positieve reacties opleverde. Iedereen vond het een leuke en originele manier van benaderen en het werd niet als vervelend ervaren.

Met de inzet van de videokaart staat de deur al op een kier bij de potentiële lead. Een originele benadering, met relevante informatie over je organisatie. In deze totale campagne neemt LeadLogic de "lead" in het proces en ontzorgt je als opdrachtgever.
https://leadlogic.ams3.digitaloceanspaces.com/a68e0b9981dc93d94aab7082f60d8698.jpeg headshot
Diede Paauwe
Commercieel Manager bij Ploeger Logistics

Resultaat

Uit de belletjes zijn zes relevante afspraken gekomen, waarvan één al klant is geworden en er nog vijf gesprekken lopen. Zeventien anderen hebben Ploeger Logistics wel onthouden, maar waren voor nu niet op zoek naar een andere logistiek dienstverlener. Al met al dus een hele effectieve en goedkope benadering voor B2B-marketing. De aanschaf van de videokaarten kost natuurlijk wel wat, maar je haalt er direct concrete output uit.  

28
positieve reacties uit 28 verzonden videokaarten
6
gesprekken op locatie
1
nieuwe klant
Lysanne Westra headshot
Lysanne Westra
Medior digital marketing consultant

Ook een originele marketingcampagne die indruk achterlaat?

Wil jij net als Ploeger ook op een originele en succesvolle manier jouw doelgroep benaderen? Saskia en Lysanne denken graag met je mee en maken een plan op maat. Laten we kennismaken!

Wij krijgen een 4.8 op Google uit
42 beoordelingen.